Autók
totalcar magazin 2006.02.28. 20:08
Egy új autónak nem jó ajánlólevél a másfeles osztályzat, a legújabb tesztsorozaton azonban jobb eredmények is születtek.
Galéria - kattintson a képre Valószínűleg az év legrosszabb töréstesztjét produkálta a lépcsős hátú Kalos utódja. Sajnos nem tudjuk, hogy a közvetlen elődtől örökölte-e azt a tulajdonságát, hogy frontális karambol esetén szabályosan szétesik a karosszéria – azaz a hivatalos megfogalmazás szerint túlterhelődik és instabillá válik. A Kalost ugyanis egyáltalán nem tesztelte az EuroNCAP. Az egykori Lanos azonban jobb volt, hisz’ két és fél csillagot kapott, ahogy a Matiz/Spark is. Az Aveo esetében a mérések szerint a lábak és a mellkas bőven a túlélési határértékek feletti terhelést kapnak, azaz egy más autóban túlélhető baleset várhatóan tragikus véget ér a Chevrolet volánja mögött. Így szinte lényegtelen, hogy a gyermekvédelemre három, és a gyalogosvédelemre szintén három csillagot kapott az autó, ami határozottan jó eredmény.
Szerencsére biztonságosabb típusok is szerepeltek az EuroNCAP legújabb tesztsorozatában. Az Alfa Romeo 159-es és a Peugeot 207-es öt csillagot kapott a töréstesztjére, a Suzuki SX4 és a Hyundai Tucson négyet-négyet, a Kia Cerato pedig hármat
|